Leveransvillkor

Normal leveranstid är 2-3 arbetsdagar inom Sverige. Varan skickas normalt nästkommande vardag. Vid specialbeställningar kan leveranstiden påverkas och vi informerar dig som kund om detta.

Vi skickar beställningar med Postnord. Kostnad för frakt gäller enligt normal taxa från Postnord.

Vi levererar endast inom Sverige. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta när du hämtar ut paketet. Om skadan kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, ska du göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Tänk på att ditt paket endast finns kvar på ditt utlämningsställe i normalt 14-30 dagar. Ej uthämtade paket returneras till oss och vi förbehåller vi oss då rätten att debitera kund kostnader för hanteringsavgift, för närvarande 250 kronor.

Returrätt

Du har 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal. Detta förutsatt att produkten är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej skadad. Det är tillåtet att öppna förpackningen och kontrollera varan på sådant vis som ej skadar produkten. Kunden står för returfrakten om ångerrätten åberopas och varan returneras på kundens risk. Ange gärna orsak till retur för att hjälpa oss att bli bättre.

Återbetalning görs via Swish efter att vi godkänt din retur.

Kontakta oss alltid innan varan sänds i retur, oavsett returorsak.

Så här gör du en retur av order i vår webbutik:

  1. Kontakta oss och be om att få göra en retur, kontakt@lillamane.se.
  2. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen om möjligt samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig.
  3. Returnera varan till Lilla Måne till den adress du får skickad till dig.

Undantag från ångerrätten

Vid köp av en produkt som tillverkas speciellt för dig och enligt dina specifika önskemål gäller inte ångerrätten. Exempel på detta är om du köper t ex en mössa med namntryck som sedan tillverkas just för dig eller en omlottbody med namnbrodyr. Öppet köp gäller ej på presentkort.

Reklamation

Om vi levererat en produkt som är defekt ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt för att hjälpa dig att lösa problemet. Skicka ett mail till kontakt@lillamane.se med ditt ordernummer, en utförlig felbeskrivning och bilder och/eller filmklipp som visar felet.

Betalningsvillkor

Swish

Betalning via Swish görs till Simone Gustafsson 073 – 075 90 68 inom 3 dagar efter lagd order. Vid utebliven betalning efter den perioden så avbryts ordern. Läs mer om Swish’s villkor på deras hemsida.

Banköverföring

Betalning via banköverföring görs till kontot som nämns i kassan och i e-postmeddelandet för Din order. Betalning bör ske inom 3 dagar efter lagd order. Vid utebliven betalning efter den perioden så avbryts ordern.

Personuppgifter

Dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen(PUL) och enligt Dataskyddsförordningen(GDPR). Läs mer om vår integritetspolicy här.

Storlekstabeller / guider

Våra storlekstabeller / storleksguider är enbart en vägledning för dig som kund då alla barn är olika. Kläderna är i storlek centilong och är baserat på barnets längd i respektive ålder. Storleken på mössor är baserat på barnets huvudmått i respektive ålder. Små avvikelser kan förekomma.

Avvikande information på hemsidan

Vi reserverar oss för eventuella fel i informationen på hemsidan och förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Lilla Måne reserverar sig för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella skrivfel på vår sida och i annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder och produktinformation inte är slutgiltig. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.

Kontakta oss

Hittar du inte svar på dina frågor i våra villkor eller saknas det något i våra villkor? Vänligen kontakta oss på kontakt@lillamane.se så återkommer vi så snart som möjligt.